ADHD postihuje 5–7 % dětí. Jde o neurovývojovou poruchu ovlivňující pozornost a emoce. Podpora rodičů je klíčová.
Zdroj: iStockphoto - fizkes
______
____
27.07.2025 | Romana Kyselova
Děti s ADHD potřebují rychlou zpětnou vazbu, ideálně do 2–5 vteřin. Dlouhé výklady jim „proklouznou“.
Zdroj: Pixabay - MabelAmber
Pozitivní zpětná vazba aktivuje u dětí s ADHD centrum odměn v mozku. Nečekané odměny mají větší dopad než pravidelné.
Zdroj: Pixabay - StockSnap
Kombinace vizuální a emocionální odměny má u dětí s ADHD až o 40 % vyšší efekt než pouze verbální ocenění.
Zdroj: Pixabay - Pexels
Děti s ADHD čelí až 20× častěji negativní zpětné vazbě, což ovlivňuje jejich sebevědomí. Trest by měl být poslední možností.
Zdroj: iStockphoto - AnnaStills
Děti s ADHD mají sníženou schopnost odhadu trvání činností až o 50 %. Pomozte jim vizuálními časovači.
Zdroj: Pixabay - nattanan23
Děti s ADHD mají sníženou kapacitu pracovní paměti. Kartičky a obrázky pomáhají lépe si pamatovat úkoly.
Zdroj: Pixabay - TeroVesalainen
Vizuální podpora zvyšuje porozumění až o 60 % u dětí s neurovývojovými poruchami. Ukažte problém, třeba jako příšerku ADHD.
Zdroj: iStockphoto - FatCamera
Konzistence v přístupu je podle odborníků silnějším prediktorem zlepšení chování než medikace.
Zdroj: iStockphoto - Drazen Zigic
Děti s ADHD si pamatují tón hlasu, ne obsah výkladu. Zkuste radši jednu větu, klidně a srozumitelně.
Zdroj: iStockphoto
Rodiče dětí s ADHD trpí úzkostí 3× častěji než rodiče neurotypických dětí. Pocit viny je častým důvodem.
Zdroj: Pixabay - Abbat1
Rodiče, kteří večer mluvili s dítětem o úspěších a neúspěších, zlepšili chování o 35 % během šesti týdnů. Stačí jednoduché otázky.